måndag 23 februari 2009

Första inlägget för min del.

Människor är sociala varelser. Vi vill ha kunskap om andra och om annat. Vi vill kunna lära känna människor och förstå andra människor bättre därför har Internet kommit och bli det största verktyget för det här. Se bara på alla bloggar som handlar om allt från himmel till jord.

Var skriver jag om såna här saker. Det är för att kunna uttrycka hur flummigt koncept den här tankesmedjan utgår ifrån. Det är inte rikitgt flummigt med konceptet utan mer det flummiga är att det inte riktigt finns något koncept utan är mer vad man gör den till. Alla som faktiskt har en idé eller vill bara skriva om det som de anser passar in i bloggens kontext passar här.

Jag har ingen riktig aning om vad Isak vill propagera om eller vad han anser ska finnas på den här bloggen men det kan kommas att ändras för allt är föränderligt. Jag önskar han all lycka nu när bloggen börjar rulla igång.

Anledningen att jag skriver en sån här flummig text är att det inte riktigt går att bestämma vad man får och inte får skriva om, om vad allt ska handla om, vilka ämnen som ska ta upp för det skulle bara hindra och strypa kreativiteten hos bloggen men blir det för flummigt så skulle det bara rinna ut i sanden.

Mitt mål med den här bloggen är att testa hur man kan komma att nå ut till människor, hur kan man enklast koppla samman människor, hur man kan nå människor i både det som brukas kallas den digitala världen och det som kallas den analoga världen. Som alla projekt är det här bara ett koncept utan någon som helst ram.

Copy me happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar