måndag 23 februari 2009

Propaganda och maskiner

Varje dag startas nya projekt och gamla avslutas, projekt dör innan de börjar och människor dör innan de hinner avsluta projekt. Det är selektionen när det kommer till projekt. Det är ett vanligt förekommande när det kommer till mig. Jag behöver det för att kunna fortsätta arbeta som jag gör just nu, jag behöver en massa idéer och teorier för att kunna känna en drivkraft så jag har något att arbeta för.

Frågan som jag har haft sen jag startade den här bloggen, bjöd in Isak och sedan efter uppmaning av Maja, börjat blogga så vet jag fortfarande inte riktigt varför jag gjorde bloggen eller jag vet ju det. Det var det var ett häftigt namn men det kan vi inte fokusera så mycket på utan att försöka komma på vad fan vi ska syssla med här.

Det jag skulle vilja använda den här till är att göra en halv laglig kulturförening men frågan är om den skulle lyckas för jag vet inte hur mycket man hinner göra på bara några månader men den kan uppstå lite snabbt på någon affisch i alla fall.

Jag vill att det här ska bli större än mig och isak. Jag vill att en massa människor ska bara börja använda propagandamaskinen till en massa olika event tills det blir mer av en Folkrörelse.

Allt är propaganda och alla är maskiner.

1 kommentar: